Thursday, January 1, 2015

Azam 2015

Assalamualaikum...
Hi and hello...

Happy new year kepada semua. Tak sangka cepatnya masa berlalu. I'm already 18. Not exactly 18. Saja nak mengaku.

Memandangkan today is the begining of the first chapter in 2015 so i'm gonna post an entry mengenai azam aku yang baru ni. Selain daripada azam ingin mempunyai azam aku juga ada azam-azam yang lain.

1.  Aku nak jadi anak yang solehah. Aku dah besaq cuma perangai agak kebudak-budakkan. Hey..thats make me look cute. Am i right?? *peqasanjaaa
2.  Kalau aku dapat tawaran sambung belajar aku nak study betul-betul. Tak mau dah jadi macam last few years. Main-main jaa..
3.  Aku nak simpa cincin aku elok-elok. Tak mau buang merata. Iya laa kan.. tahun lepas hilang..tahun ni baru jumpa. Baru jaa tadi. Sebelum ni pun banyak kali dah hilang.
4.  Aku nak jadi lebih alert. Sebelum ni kalau pi mana-mana aku bukannya ambik kisah pun about apa-apa. Contoh macam pi shopping complex then cari ayah aku tak jumpa. Bila adik aku tanya aku ayah pakai baju kaler apa aku macam blurr sat. Sungguh aku tak perasan. Aku kena ambil masa yang lama untuk loading. So i wanna change that habit.
5.  Nak tutup aurat dengan lebih sempurna. Sebelum ni stokin kat kaki dah macam chipsmore. Sat ada sat tak dak. Tahun ni insyaAllah aku nak ikat bagi tak lari dah. Hehe..
6. Tak mau jadi careless dah. Aku ni agak cuai la. Bila dah jadi baru nak menyesal. Tak gunanya penyesalan saat tuu.
7.  Nak jadi pemandu berhemah. Hahaha.. Aku baru nak ambik lesen NANTI. aitt..azam kena ada..
8.  Nak jadi perempuan yang lebih sejati. Bukannya apa. Aku sebelum ni macam kasar sikit. Ermm.. tak tau la. Aku tak sedar pun tapi bila ada someone ni mulut perhhh..sedap dia jaa kata aku tomboy. Then baru laa aku rasa macam aku perlu jadi lebih femenin..perhaps..
9.  Tak mau lagi atau sesekali BOROS. Seriously sekarang ni aku memang miskin. Time ada duit kasut la itu laa ini laa. Hmm.. tak patut..tak patut..
10.  Nak jadi kawan yang baik. Sebelum ni pun aku tak jahat cuma aku rasa aku perlu jadi lebih baik dari sebelum ni. Before this.. aku tau banyak kawan yang terasa dengan aku. I am so sorry. Aku tak dapat nak elak benda tu tapi insyaAllah aku akan ubah sikit-sikit.

Thats it. 10 azam terbaru aku. Yang aku fikir sampai pening kepala. Haha. Taj dak arh. Saja ja.tak pening pun. Hanya hiperbola semata-mata. Benda yang paling penting..aku nak jadi hamba yang taat dan patuh. Yang tu aku rasa semua perlu ada azam macam tu. Aku rasa laa..orang lain rasa aku tak tau laa..

No comments:

Post a Comment