Saturday, January 10, 2015

Cannot

ASSALAMUALAIKUM


Pabila cuti menjelang maka kenduri pun banyak la kan. Adatnya gitu la kan. Masuk je musim cuti panjang hujung tahun masuk la jugak musin orang kahwin. Maka jadinya kenduri sana sini. Bila dah gitu makan pun aci main balun ja mana sempat. Tak kira boleh ke tidak. 

Memandangkan aku ni memang jenis sensetif sikit bab makan minum ni bila dah cuti aku pun tak kira la dengan makannya. Main bedal ikut hati sendiri ja. So..hasilnya padan muka aku. Setelah disenarai memang banyak gila kut aku tak boleh makan.

Benda paling main yang aku tak boleh makan. Belacan. Amek kau. Selalunya kalau makan aku memang suka gilagila makan sambal belacan. Bila dah nama pun sambal belacan sikit pun aku tak boleh sentuh. Even secalit mahupun secubit.

Then aku tak boleh makan ikan bilis. Dah la favorite aku pagi-pagi nasi lemak. Dah tu udang memang lagi la tak boleh. Segala jenis seafood semua memang makruh la. Nak kata haram tuu uisshh..sat gi aku hentam jugak makannya.

Sementara aku tunggu segala allergic aku nie nak sembuh kira macam lama jugak la so ibu aku belikan aku gamogen.
Alhamdulillah jugak sebab first makan tu memang ada tindak balas. Kiranya sekarang ni macam dah kurang sikit kat muka aku ni. Tapi agak la memang aku jarang dah keluar rumah. Kalau family aku keluar pun aku selesa duduk rumah je. Pipi kiri aku alamak aii agak teruk la. Tapi tak pa. Sedang menunggu ia sembuh. InsyaAllah. Someday. Tapi agak seksa la bila lunch banyak benda aku tak boleh makan. Silap-silap nasi kosong dengan ikan goreng ja. Tapi tak pa. Aku sebat jugak. Rezeki tu. Nasib boleh makan jugak. Bersyukur laaaa...


No comments:

Post a Comment