Wednesday, February 4, 2015

Cartoon

ASSALAMUALAKIKUM
HI AND HELLO

Sekarang kan aku dan tak sekolah so selalu la sangat duduk rumah.  Bila kat rumah aku tak tau nak buat apa aku akan bukak tv. Bila ada kartun ja aku layan la.  Tertanya-tanya jugak la.  Umur yang macam aku ni tak boleh tengok kartunkah??? 

Rasanya tak salah pun.  Sebabnya kartun tu kan tak ada had umur.  Memang la kartun tu jalan cerita dia plot dia semuanya untuk budak-budak dan kebudak-budakan tapi kadang-kadang disebalik tu ada pengajaran yang boleh dapat. 

Contohnya Barbie. Aku layan barbie since I was 5 seingat aku.  And it makes me really wanna be a princess.  Dulu laa.  Sekarang aku boleh fikir logic.  I likes fairytail too.  Cinderella,  snow white,  sleeping beauty,  etc.  Dulukan selalu berangan if only I met the prince charming.  Haha.  Tu dulu.  Zaman mana aku ingat there's a prince charming like in the fairytail.  Zaman aku ingat magic was true.

What i want to say is when u see your friend or your sister watch cartoon don't disturb them.  What i'm saying.  Aku rasa aku dah melalut sakan. Huh.  whatever. 

No comments:

Post a Comment